sobota 20. srpna 2016

Amnézie - Michael ROBOTHAM


Po přečtení Řekni lituji, určitě si ještě pamatujete moji nadšenou recenzi, jsem si pořídila další díl. Opět to bylo čtení přímo pohádkové.



  • ANOTACE
Jedné studené londýnské noci je z Temže vytažen detektiv oddělení vražd Vincent Ruiz. V noze má kulku a v paměti mu zeje obří propast.Nevzpomíná si ani na střelbu, ani na to, jak se ocitl v řece. Jediným vodítkem je fotografie nalezená v jeho kapse. Je na ní Mickey Carlyleová, sedmiletá dívka, pohřešovaná už celé tři roky… Co když to ale policie celé špatně pochopila? Ruizovou jedinou nadějí, jak celou záhadu vyřešit, je vydat se po svých vlastních stopách a rozpomenout se, co se tu noc vlastně stalo. Pomoci mu může jediný muž – psycholog Joe O’Loughlin. U románu Amnézie nestačíte otáčet stránky. A zvraty v ději jsou smrtonosné.

  • DĚJ
Jaké to asi je,když zapomenete část vlastního života. Spíše bych měla říci, tu nejhorší noc vašeho života. Mnozí z nás by možná dali cokoliv za to, aby zapomněli. Vincent Ruiz ale mezi takové lidi nepatří. Probudil se v nemocnici po 8 dnech v kómatu se střelnou ránou na noze a ustřeleným prsteníčkem. Potřebuje si vzpomenout. Na jeho znovuobjevení paměti závisí život malé holčičky Mickey.
Mickey zmizela před třemi lety cestou z domu za svoji kamarádkou. Zmizela v pětipatrovém domě s jedenácti byty. Dole na ni čekala Sára, ke které nikdy nedošla. Jak mohla zmizet nikdo nechápe. Policie ale musí někoho obvinit. Howard je prozatím nenásilný diagnostikovaný pedofil. Sám se přiznává k tomu, že malou Mickey fotil a často ho také navštěvovala. Detektivové u Howarda nachází zkrvavený ručník a spodní část dětských bikin, které patří jí.

Přestože se Howard nikdy nepřiznal byla malá Mickey považovaná za mrtvou. Policie případ uzavřela a už ho nikdy neměla v plánu otevřít. Matka malé Mickey, Rachel, se obrátila na Ruize se žádostí o výkupné, které přišlo po celých třech letech. Ruiz se snaží své kolegy přesvědčit, že Mickey je možná stále živá. Na vlastní pěst spolu s Rachel jdou předat výkupné, při kterém je Ruiz postřelen….
V tomto momentu nastupuje jeho nejbližší přítel Joseph O’Loughlin, klinický psycholog, který je jediný, kdo dokáže vrátit Ruizovi jeho paměť ať se děje co se děje. Společně se vydávají na cestu plnou nebezpečí, která má přinést alespoň střípky z oné osudné noci.

Teď je vše pouze na jejich vyšetřování. Ruiz si není jistý, zda-li malá Mickey je skutečně živá. V hlavě se mu vynoří několik možných scénářů.

1. Mickey zemřela před třemi lety, zavraždil ji Howard.
2. Mickey  zemřela před třemi lety a někdo se snaží využít situace.
3. Mickey žije a výkupné čekalo na propuštění komplice z vězení.
4. Mickey žije a matka ji schovává před vlastním otcem.
5. Mickey byla před třemi lety propuštěna svými únosci a až pak ji zabil Howard.

NEBO????
  • HODNOCENÍ
  Stejně jako u první knihy u mě převažuje hlavně nadšení. I když nebudu lhát, ze začátku jsem se obávala, že mě kniha nebude bavit. Přeci jen první kniha od Robothama byla prostě pecka. Takže velice vysoká laťka.
 
Amnézie je dílem, který by měl předcházet právě knize Řekni lituji. Amnézie je u nás v ČR dílem druhým kdežto Řekni lituji je už rovnou dílem šestým. Díly mezi nimi u nás bohužel nejsou. Trochu nepochopitelné že?

  V mém případě jsem mohla porovnávat jednotlivé epizody, které zapříčiňují chování hlavních hrdinů v dalších dílech. Vincent Ruiz se pro mě okamžitě stal hrdinou, který pro záchranu zmizelého děvčete ohrožuje své vlastní zdraví. Jen díky svému až životu ohrožujícímu chování se dokáže dostat až k ruské mafii, která ho nenechá jen tak odejít.
  Naopak Joseph O’Loughlin se ukáže jako milující manžel a otec svých dvou dětí. Chvíli jsem doufala, že právě v tomto dílu nám autor ukáže únos jeho vlastní dcery, který zapříčinil jeho rozvod. Ale nestalo se tak. Myslím, že je to popsáno v těch u nás nevydaných dílech. Tak nebo tak už tady má jeho manželka svatou trpělivost s jeho prací a odhodláním.

  Kniha tedy byla opět velkým přínosem kvalitní četby. Robotham píše knihy, které přestože přesahují hranici 400 stránek, nenudíte se ani trochu. Čtete a čtete a čtete až zjišťujete, že jste vlastně skoro u konce.

  Velké plus této knize dávám za vyřešení celého případu zmizelé Mickey. Stejně jako u Řekni lituji se Vám ukáže scénář, který je depresivní jako blázen a najednou zjišťujete, že je ještě horší a ve finále je rozuzlení úplně jinak.


Za mě tedy opět 5 z 5.



Spisovatel: Michael ROBOTHAM
Nakladatelství : MOBA, 2016
Počet stran :440
Vazba : Pevná s přebalem
Žánr : Detektivka, Thrille, krimiromán
ISBN :
978-80-243-6965-5



Já už se poohlížím po dalším díle, tedy spíše po tom úplně prvním. Musím trochu více zapátrat, zda-li se vůbec plánují vydat další, chybějící, díly.

Jak se Vám dnešní recenze líbila?
Nalákala jsem Vás na Robothama?
Katy

17 komentářů:

  1. Je to celkem škoda, že nejsou vydány všechny díly, protože podle tvého popisu to vypadá dost dobře! A chápu tě, taky bych chtěla vědět zbytek o hlavním hrdinovi :) Pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně hlavně přijde divné, že vydají první a druhý díl a nakoenc až šestý. Sice je každý díl o něčem jiném, ale ty postavy se prostě celou řadu vyvíjí.
      Děkuju moc.
      Katy

      Vymazat
  2. Já si ji snad objednám.Miluju záhady a miluju romány.Moc děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě neváhej. Zatím jsem četla jeho dvě knihy a jako ty záhady tam jsou parádní. Všechny mpžné scénáře jsou možné.
      Ráda doporučím kvalitní knihu ;)
      Katy

      Vymazat
  3. Tak za a) pekna recenze
    Za b) bozi fotka s misankem :)))
    Za c) vysly tri knihy u nas :D na vsechny u me recenze :)))
    Za d) taky jsem zacatek myslela, ze to nebude ono a pak se to rozjelo
    Za e) s tebou naprosto souhlasim :))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :D Teď jsem si právě objednala hned první díl a pro mě tedy i poslední :D
      Asi se pak podívám na anglické tituly a hned jdu na tvé recenze :D
      Ta fotka s medvídkem mě napadla jen kvůli malé Mickey :)
      Katy

      Vymazat
  4. Četla jsem zatím všechny tři knihy, co vyšly a taky jsem spokojená. Autor píše skvěle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to vážě paráda, dlouho jsem se nesetkala s tak skvělým autorem. Ted čtu Keplera a taky parádička :)
      Katy

      Vymazat
  5. Ja od tohoto autora necetla jeste nic, ale jak tak ctu tvou recenzi, tak to budu muset napravit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud je thriller, krimi a detektivka co Vás baví, tak rozhodně :)
      katy

      Vymazat
  6. Povedená recenze! :)
    Od autora mám doma právě knihu Řekni lituji a pořád jsem se k ní nedostala :/
    Každopádně doufám, že to brzy napravím a budu stejně nadšená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Ano pamatuji si jak jsi mi psala, že se ke knize dostanu první a já si pak pořídila další :D A teď čekám na další ;)
      KATY

      Vymazat
  7. Tak tato kniha musí být skvělá a moc napínavá! Úplně jsi mě nalákala na přečtení. Od tohoto autora si chci přečíst víc knih. Děkuji tedy za super knižní tip! :)
    Mimochodem máš moc pěkný blog a píšeš velice čtivé recenze! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě doporučuji číst :) Já jsem nadšená stále :D A ted mě čeká další díl :D
      Děkuju ti moc :)
      Katy

      Vymazat
  8. povedena recenze. hodne znamy autor a taky chvaleny. jeste jsem od nej nic necetla, musim to napravit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně by jsi měla :D Já ho řadím ke svým favoritům v této oblasti, myšleno žánru :)
      Katy

      Vymazat
  9. Moc pěkná recenze :)
    Od Robothama jsem četla Řekni lituji a V podezření - obě naprosto perfektní. Na Amnézii se taky chystám :)

    OdpovědětVymazat