středa 15. února 2017

Čarodějka - Martin ČÁP

Zkouškové období je zdárně u konce a já mám konečně celý týden volno před začátkem školy. Příští zkouškové nemůžu nechat tak dlouhé, jsem z toho akorát na prášky. Pro tuto zvláštní příležitost jsem se rozhodla přečíst oddechovou knihu od českého autora Martina Čápa : Čarodějka. Když jsem knihu poprvé držela v ruce měla jsem pocit, že jsem se vrátila do dětských let a mám před sebou další pohádkovou knihu o čarodějce Oxaně. No a právě na první pohled tato pohádková knížečka ukrývá jedno velké tajemství našeho života. A mimochodem. Už na Vás někdy někdo vybafl větou : ,,Ahoj, já jsme čarodějka?"



Asi nějak podobně začíná samotný úvod knihy Čarodějka od Martina Čápa. Tato kniha mě po tak náročném období tak zaujala, že nebyl problém Čarodějku zhltnout jedním soustem. Kniha mě zaujala již na první dojem. Podívejte se na ni. Malá, měkká a červená knížečka s čarodějnicí a čičinou na obálce. Člověk by si řekl, že čte pohádku, že? Ale opravdu tomu tak není. Přestože možná působí obálka příliš jednoduše, svůj účel splnila. Zaujala. Já jsem z ní hotová ještě teď a pořád se na ni chodím dívat. Ano, až tak jsem na hlavinku.

Čarodějka je příběh popisující vývoj mladé čarodějky Oxany od jejího útlého věku až po období vyzrálé ženy. Ať se to možná nezdá, Martin Čáp i do takto jednoduchého a prostého příběhu schoval neuvěřitelně důležité kouzlo, ke kterému není potřeba žádné magie a je v každém z nás. Nerada bych prozradila TO tajemné kouzlo, protože abyste pochopily jeho podstatu, musíte si přečíst celý Oxanin životní příběh.

To že je Oxana čarodějka zjistila ve svých patnácti letech. Do té doby prožila víceméně obyčejné nečarodějné dětství jako třeba já, nebo Vy. Čím dál více za podpory své rodiny zjišťuje, jaké schopnosti se v ní samotné ukrývají a jak je náležitě využít. Ne vždy to je ale ta správná volba. Častokrát je Oxanino kouzlení doprovázeno situacemi, které nemohou dobře skončit.

Těchto neuvěřitelných situací je v knize rovných 41 rozepsaných na tenkých 216 stranách. Jednotlivé peripetie jsou opravdu kratičké, a proto jsou tak krásně oddechové. Když si je přehraji v hlavě zpětně, přímo na sebe nenavazují, ale dodržuji časovou osu, která jde ve stejné rovině jako osa životní hlavní hrdinky Oxany. I v krátkých příbězích se autorovi povedlo vykouzlit mi úsměv na tváři. 

Viděla jsem Aleše. Má úžasnou prdelku jako dva kmínky. Ale naprosto nemožné chlupy, které nazývá knírem.


Stránku od stránky ale vnímáte proměnu z mladé slečny do dospělé ženy, která řeší již úplně jiné trampoty s lidmi kolem sebe, ale především řeší úplně jiné partnerské problémy.

  Máš v sobě tolik sex-appealu jako pytel brambor. Prozradil mi, když jsem jednou unavená podlehla jeho choutkám

Do Čarodějky jsem se tak začetla, že jsem za chvíli nevěřícně dočítala poslední stránku a cítila se naprosto odpočatá s upnutou hlavní myšlenkou nejen v hlavě, ale především v duši. Nebýt českých jmen v knize, nikdy bych netipovala, že byla kniha napsaná pod taktovkou českého autora Martina Čápa. Inspirace je zde více než viditelná. Americké čarodějky a jejich trampoty s kouzlením v českém prostředí. Netypická kombinace, že? Přesto funguje na jedničku s hvězdičkou.

Pokud právě teď prožíváte nějaké strasti, možná je Čarodějka dělaná přímo pro Vás. Nebudete tomu věřit, ale já jsem si téměř jistá, že podobný osobní problém, se udál i naší hlavní hrdince Oxaně. Třeba zde najdete další úhel pohledu. Co je více než zajímavé, je autorovo vcítění se do těla dívky/ ženy, jenž se ocitá v mnohých klasických dívčích situací, do kterých chlap vidět prostě nemůže. Možná i tato jedinečnost Vás donutí po knize šáhnout. V neposlední řadě knihu doporučuji každému čtenáři, čtenářce a čtenářům, kteří hledají oddechovou četbu.



Děkuji nakladatelství COSMOPOLIS za recenzní výtisk a oddechovou chvilku jen pro sebe. Pokud Vás kniha zaujala, najdete ji po jednom kliknutí ZDE.
Těším se na Vaše názory :)
KATY
Originální název : Čarodějka
Spisovatel: Martin ČÁP
Nakladatelství : COSMOPOLIS,2016
Počet stran :224
Vazba : brožovaná
Žánr : Romány, Literatura česká
ISBN :978-80-271-0295-2
ANOTACE
Už na vás někdy někdo vybafl: „Ahoj, já jsem čarodějka?“ Že ne? To budu asi první. Ano, já jsem čarodějka (prosím nezaměňovat s čarodějnicí, což je na rozdíl ode mě kolegyně z pohádkové sféry). Dlouho jsem to o sobě nevěděla. Že je na naší rodině něco zvláštního, mi mohla naznačit jména jejích příslušníků. Dědeček se jmenuje Hypolit, babička Polyxena, tatínek Adriel a maminka Hexana. Já jsem dostala jméno Oxana. Někdy mám pocit, že se jmenujeme jako kompletní řada čisticích prostředků. Jistě pochopíte, že člověk nesoucí si do života takové jméno to nebude mít vůbec jednoduché…

4 komentáře:

  1. Krásná recenze! :) Musím říct, že mě knížka rozhodně zaujala a ráda si ji přečtu! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Oceňuji velmi zdařilé a tématické fotky, hned si mě zaujala ještě víc! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Řeknu to takhle... tu knížku prostě musím mít! Já bych měla přestat číst recenze, protože můj wishlist se za poslední dvě hodiny téměř zdvojnásobil, ale tohle vypadá naprosto skvěle, takže to ve wishlistu posouvám nahoru. ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Martin Čáp zemřel 29.7.2019..

    OdpovědětVymazat