úterý 23. května 2017

Ví o tobě - Sarah PINBOROUGH




Hashtagy #WTFthatending či #neprozradtekonec byly všude kolem nás, především kolem čtenářů, kteří sledují knižní novinky a také nakladatelství METAFORA. Pozdvih kolem novinky Ví o tobě mě nenechal chladnou a zásluhou Heleny Herynkové o několik dní později přistála v mé poštovní schránce ještě s novinkou Malé černé a devět žen. Ví o tobě jsem přečetla za pár hodin, což u mě není žádná novinka, ale v tomto případě jsem odmítala jít spát, zvlášť když se konec začal tak krásně vybarvovat. Nebudu Vás dlouho napínat a zde máte jasnou reakci na konec této knihy.




Jmenuji se Louisa a před necelým rokem nás, mě a našeho syna, opustil milující manžel a otec. Nebojte se, nezemřel, i když bych se možná cítila méně potupná a hnusná. Jen si odskočil za mladší verzi mě samotné. Nevadí. Dovolte mi, abych se ale lépe představila. Pracuji v psychologické poradně již několik let na poloviční úvazek. Nedávno jsem si po dlouhé době vyšla do baru a narazila na okouzlujícího muže, ze kterého se nejen že vyklubal muž ženatý, ale především můj nový šéf. Je Vám tedy jasné, že jsem při našem dalším setkání před ním a jeho ženou v práci utekla a schovala se na záchod. 


Našla jsem si novou kamarádku. Je úžasná! Svým způsobem ji miluji stejně, jako miluji svého manžela Davida. Ten ale nesmí o mé kamarádce vědět. Zuřil by. V tom shonu jsem se zapomněla představit, mé jméno je Adele. Můj muž David začíná novou lékařskou praxi na psychologické ambulanci. Ano, tušíte správně. Kamarádím se s ženou, po které v zapadlém baru vyjel můj manžel. Nemám ji to ale za zlé. Nebo ano?

Čím dál častěji odcházím do práce naštvaný. Doma se už ani nebavíme, stále se jen snažíme udržet jakousi důstojnost. No a před lidmi krásu našeho nefungujícího manželství. Adele a David. Jak dlouho už jsme spolu? Dřív vše fungovalo jak má, ale jako kdyby se to něco, co nás udržovalo dohromady, vypařilo neznámo kam. Louisa je jako čerstvý vánek v tom dusícím prostředí, kterému se říká manželství. Nemůžu ji opustit, ale takto žít dál už nemůžu.  Ne bez Louisi. Už nikdy víc...




Ze začátku čtení máte pocit, že před Vámi leží klasický milostný trojúhelník a vše co se děje v přítomnosti je důležité. Opak je ale pravdou a to je na celé knize to působivé. Přítomnost  totiž není vůbec důležitá. Jediné na čem záleží, jsou ukrytá tajemství minulosti, jenž mají na budoucích událostech velký podíl.

Autorka svoji knihu podává v mé oblíbené ich-formě, kterou ale posouvá zase o třídu výše. V této podobě se nám totiž střídají pohledy celkem tří lidí, potažmo 4, jenž se navzájem prolínají tak, jak se střídají jednotlivé kapitoly. Setkáváme se tak s příběhem z pohledu osamělé Louisy jakožto milenky milostného trojúhelníku. Ta se nebezpečným způsobem naopak prolíná jak s podvádějícím manželem Davidem, tak i jeho podváděnou ženou Adele. Sarah Pinborough nezapomněla vůbec na nic a tak do sebe vše zapadá jako dílky puzzle.


Při čtení jsem doslova ztrácela pojem o čase a knihu bylo nemožné odložit. Pomalá, ale efektivní gradace je smyslem celé knihy a mistrně použitá slova dokázala úroveň knihy udržet na její špici po celou dobu. Nebo především pro mě. V průběhu knihy jsem se z milostného trojúhelníku najednou ocitla uprostřed psychologického thrilleru při tolik oblíbené hře kdo s koho. Když už máte pocit, že Vás nic nemůže překvapit, autorka změní směr knihy podruhé a mnohem razantněji. No a potom všem máte strach i mrknout, abyste se opět neocitli úplně někde jinde. Naprostá čtenářská horská dráha

Na druhou stranu se obávám, že výsledný směr knihy se nemusí líbit každému a věřím, že se najdou i tací, kteří budou její konec odsuzovat. Ocitnete se totiž v úplně jiném prostředí než bylo doposavad naznačováno. Já hodnotím autorčinu snahu více než pozitivně a její pisatelskou zručnost oceňuji zaslouženým potleskem. Připadala jsem si jak na narozeninové oslavě s překvapením.

S dílkem Ví o tobě se dostaneme až na samé dno lidské duše. Prozkoumáme i její nejtemnější zákoutí v celé její kráse a ne vždy to bude příjemné. To mi věřte. Hlavní postavy jsou toho zářným důkazem. Jak se totiž říká, skutečná láska nezná hranic a v tomto případě jde skutečně o silné milostné pouto.


Než začnete knihu číst, řádně se nadechněte a uklidněte svůj dech. Přesvědčte se o tom, že máte vše dokončené a nebude tak muset od knihy odcházet a nerušeně se tak budete oddávat jejímu působivému kouzlu. Mějte při sobě dostatek pití, jídla a klidu. Já od knihy očekávala hodně a dostala jsem ještě mnohem více. Tak to mám ráda a tak to má hlavně být. Žádné plané naděje, lákadla bez opodstatnění či nálepka bestselleru. Ví o tobě  nic z toho nepotřebuje. Vystačí si s obyčejným hashtagem, který prosím dodržte. Směle tedy do čtení a hlavně #neprozradtekonec.



Knihu si můžete zakoupit ZDE.


Nedokážu ani říci, jaká pecka to je. Co na ni říkáte?!
 




Srovname.cz  
vám poradí, kde nakoupíte knihu 
nejlevněji.

Originální název : Behind Her Eyes (2017)
Spisovatel: Sarah PINBOROUGH
Nakladatelství : METAFORA,2017

Počet stran :304
Vazba : vázaná s přebalem
Žánr : thriller
ISBN :978-80-7359-528-9


ANOTACE


LOUISE opustil manžel kvůli jiné, a tak se jediným mužem v jejím životě stal její syn. Proto Louise pracuje na poloviční úvazek, aby je uživila a zároveň mohli být spolu. Všechno se však změní, když se objeví

DAVID, mladý, úspěšný a natolik okouzlující, že Louise nemůže uvěřit, že by o ni muž jako on nejenže mohl zavadit pohledem, ale že ho dokonce snad i přitahuje. To se ovšem dost zkomplikuje v okamžiku, kdy potká jeho ženu


23 komentářů:

  1. Tuhle knihu rozhodně musím mít!:-D Skvělá recenze.

    OdpovědětVymazat
  2. Paráda!!! Naozaj skvelá recenzia a ja som bola pri čítaní tejto knihy na tom podobne...nemohla som spať, ani jesť a stala som sa na nej totálne závislou! A ten koniec, moje nervy, to bolo niečo! O.o Fú, aj niekoľko týždňov po dočítaní tejto knihy mám na ňu dobré spomienky a zároveň zimomriavky...ach, to bol čitateľský zážitok ^.^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo! Já z ní byla paf a klidně bych ji četla znovu. Hlavně ji všem doporučuji a půjčuji :D

      Vymazat
  3. Jsem ráda že se ti kniha taky líbila. Já jsem tedy pomalejší čtenář než ty, ale je fakt že se mi od knihy těžko odcházelo. Byla to neskutečná pecka a určitě jsem ji nečetla naposledy! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jsem rychločtenář víš, takže to je takový bonus za to, že ráda čtu :D Přesně,ani já nečetla naposledy :)

      Vymazat
  4. Vypadá opravdu zajímavě! Super recenze :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mě teď zklamalo pár vychvalovaných knih, že si snad dám na chvíli od novinek pokoj. Ale láká mě :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu. Viz Manželé odvedle, že? To jsme na tom stejně :D

      Vymazat
  6. Skvělá recenze a knížka mě hodně láká :)

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkná recenze :-) Pro mě to zas taková pecka nebyla, souhlasím,bylo to napínavé, skvěle psychologicky napsané, nečekaný závěr, ale že bych knihu nedokázala odložit, tak to zas ne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji četla uprostřed zkouškového, takže všechno co nebyly skripta bylo famozní :D

      Vymazat
  8. Musím se do knihy co nejdříve pustit :-). Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
  9. Ty víš, jak člověka zaručeně nalákat! :D

    OdpovědětVymazat
  10. Jediná recenze, kterou jsem si na tuto knihu přečetla. Reaguji úplně stejně jako Janice. Knihu mám už delší dobu na wishlistu a dokud si jí nepořídím, bude pořád mezi prvními. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Určitě jdi do ní, stojí za to, ale muší být připravená na mega zvrat :D

      Vymazat
  11. O knize jsem už trochu slyšela, ale dost mě odrazovala obálka.Ale jako obvykle obálka není všechno. Kniha zní skutečně skvěle a jakmile se mi v imaginárním seznamu, co budu v nejbližší době číst, uvolní místo, mrknu po ní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, já jedu také občas podle obálek, ale v tomto případě jde o vnitřek :)

      Vymazat
  12. O knize jsem už slyšela a láká mě dlouho, budu se muset po ní podívat! :)
    Moc moc děkuju za potvrzení domněnky, že stojí za to! ♥
    A mně se obálka líbí O:)

    Gabux

    OdpovědětVymazat