středa 28. června 2017

Velké tajemství obyčejné školačky aneb Mé jméno je Nikdo - Kristen ORLANDO



Jako dodatečný dárek ze Světa knih jsem obdržela novinku z mého oblíbeného krimi nakladatelství Mystery Press, Mé jméno je nikdo. Ale kdybych tvrdila, že jsem dostala jen to, lhala bych! V balíčku jsem měla také krásné popisovací papírky, jenž se skvěle hodí na můj ručně dělaný měsíční rozvrh. Dále obyčejnou tužku a úžasnou berušku coby gumu gumovací. Možná to nevíte, ale celkem ulítávám na puntíkovaném – převážně červeno černém – stylu šatů :D Beruška jak se patří. Navíc se barevně hodí k provedení knižní obalky YA novinky z pera Kristen ORLANDO. 





Mladičká Reagan Elizabeth Hillis se jeví jako obyčejná sedmnáctiletá dívka. Má kolem sebe blízké přátele, rýsující se první lásku a život na univerzitě před sebou. Nikdo z jejich blízkých nemá ani tušení, že vše co před sebou vidí, je jen prachobyčejná maska pravé Elizabeth. Coby dcera tajných agentů, takzvaných Černých andělů, si už sama ve skutečnosti nepamatuje kdo je a co má ráda. Role vystřídala už nesčetněkrát a sama již pochybuje o své budoucnosti


Osud ji ale nedopřeje již ani minutu pro úvahy nad životem, musí se rozhodnout hned. Její rodiče jsou po neúspěšné misi uneseni a  jejich život visí na vlásku. Od této chvíle, cokoliv Reagan provede, se může odrazit na výsledku další mise a životech nevinných. Musí začít bojovat. Agentská duše, která v ní je pěstována od útlého dětství, se dere na povrch. Nejhorší noční můry se začínají zhmotňovat. Své rodiče zachrání pouze tehdy, vymění-li si s nimi role. Únosce chce jen ji. Reagan. Touží po tom sledovat bolest v očích jejích rodičů jakmile ji před nimi zabije. Popraví ji stejně, jako oni zabili jeho malého čtyřletého syna. Černí andělé pod vedením Reagan musí opět do akce…


Mé jméno je Nikdo poměrně slušně zavádí novou thriller sérii pro YA čtenáře. Zatímco se druhý díl již v zahraničí směle tiskne, sama autorka Kristen Orlando právě teď pracuje ne díle třetím. Věřím tomu, že i další díly u nás zaujmou nejednoho čtenáře mladšího či staršího.


Jednouchý a zároveň i důmyslně propletený děj láká na postavy tajných agentů, o kterých neví ani sám prezident. Jak jsem již psala, kniha je zaměřená především na čtenáře mladší věkové kategorie. Musí proto splňovat určité kritéria, které myslím byla se vší parádou dodržena. Hlavní hrdinka Reagan je teprve sedmnáctiletá mladá dívka, jenž se svým chováním a životem nápadně podobá každému teenageru v našem okolí. Na pořadu dne je také první láska a její bolestné zklamání, velice blízké téma především mladších ročníků.


Krátké a jasně srozumitelné věty jsou zde úspěchem číslo jedna, přesto se přiznám, že jsem ne všemu úplně z oblasti politiky a machinací rozuměla, ale také to může znamenat moji neznalost v těchto oblastech. Přesto se musím pozastavit nad reálnou možností fyzických zdatností nejen mladičké Reagan, ale dospělého člověka celkově. Tisíce sedů lehů a několik set kliků denně je dle mého trochu překročení limitu lidského chápání. Ještě bych rozuměla občasnému tréninku, ale každodenní výkon v tomto počtu mi sedí spíše na robota. 

Co se týče hlavních postav, hrdinka Reagan mi k srdci zrovna nepřirostla, ale to dávám za vinu povahou hlavní postavy. Typická nerozvážná, hormony popletená puberťačka. Budu znít jako cynik, ale takové chování mi vadí na ulici natož v knize :D Ale mezi námi je to YA kniha, tak co jsem čekala. 

Chvilku mi trvalo, než jsem se do knihy dostala a s každou přestávkou jsem měla problém se do knihy znovu a znovu začíst. Až v druhé půlce konečně přišla na řadu mnohem záživnější druhá část a to jsem knihu již neodložila. Možná Vás to překvapí, ale mám v plánu číst a další díly a rozhodla to poslední stránka knihy. Díky té se Mé jméno je Nikdo liší od klasické YA knihy se šťastným koncem, čehož nejsem zastáncem, a máme před sebou poměrně vypnuté dílko.

Budu teď spíše mluvit k náctiletým čtenářům a všemi deseti ji doporučuji. Kniha Vás rozhodně nemůže zklamat, na to je v ní až moc akcí a každý čtenář/ čtenářka si zde najde to své. Na závěr jen mohu dodat, že s knihou od Mystery Press nikdy nešáhnete vedle.
 


Knihu si můžete zakoupit ZDE.



Jak na Vás zapůsobila nová YA kniha? Máte taky občas radši, když kniha nekončí happy endem?
 


Srovname.cz  
vám poradí, kde nakoupíte knihu 
nejlevněji.

Originální název : You Don't Know My Name(2017)
Spisovatel: Kristen ORLANDO
Nakladatelství : MYSTERY PRESS,2017

Počet stran :304
Vazba : brožovaná
Žánr : YA, thriller
ISBN :978-80-88096-78-8


ANOTACE

Sedmnáctiletá Reagan Elizabeth Hillisová je zvyklá přes noc měnit identitu, lhát všem přátelům, které kdy měla, a odehnat každého, kdo by se jí snad dostal příliš blízko k tělu.
Reagan je od dětství cvičená v boji na život a na smrt a umí bravurně zacházet s jakoukoli zbraní, protože se od ní očekává, že půjde ve stopách rodičů a rozšíří řady nejmocnější tajné služby na světě, Černých andělů.
Zamilovat se do kluka od vedle rozhodně neměla v plánu. Nyní se musí rozhodnout, jestli využije své obrovské předpoklady a vrhne se do života plného nebezpečí, pro který byla vychována, nebo poslechne srdce a zvolí existenci obyčejného člověka, po níž vždycky toužila.
Když jí ale nepřátelé unesou rodiče, jde rozhodování stranou. Reagan velice rychle zjistí, jak moc se ostrá akce liší od výcviku, a jestli se může spolehnout na lidi kolem sebe. Zvlášť na ty, kterým dosud musela lhát.
Zoufalá a vyděšená v sobě musí najít Černého anděla…

12 komentářů:

  1. Vylíčila jsi to opravdu pěkně. Docela mě to láká! A to tento typ knih nečtu :D

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na YA knihy také moc nejsem, ale když ji vydalo Mystery Pres musela jsem. Je to takové moje domovní nakladatelství a snažím se číst všechny knihy :D

      Vymazat
  2. Hm, tak teď jsem na rozpacích, vypadá to docela zajímavě, ale YA pubertální hrdinky mě občas notně štvou :-D Ale jestli na ni někde narazím, tak asi neodolám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to pubertální chování nesnáším :D Ale je to YA kniha a zde se to očekává. Je to prostě krásný kontrast pubertálního světa a reality :)

      Vymazat
  3. Tahle kniha na mě teď odevšad vykukuje a teď i u tebe :D Hezky jsi to sepsala, nicméně asi se na knihu nechystám, na pubertální holky teď nemám moc náladu, ale třeba jednou... :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně ti rozumím. Já si o nich přečtu, ale venku bych to mlátila. Ale pšt :D

      Vymazat
  4. Moc pěkná recenze :) Kniha mi zrovna dneska přišla a těším se, až se pustím do čtení :) Je to taková odměna za zkoušky :D Tak snad kniha nezklame :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je příjemná oddechová odměna. Držím palce, ať se kniha líbí :)

      Vymazat
  5. Ještě uvidím, jestli do knihy půjdu, ale má vysoké šance na úspěch! :)

    OdpovědětVymazat