úterý 18. července 2017

Zlo je mezi námi aneb Nebudete se bát ničeho zlého - John SEARLES



MysteryPress neotálí a předhazuje nám jednu novinku za druhou jako by to byly prachobyčejné bonbónky. I přesto se jim dle mého názoru daří vybírat knihy více než kvalitní, jenž drží toto nakladatelství stále na špici českého trhu. U mě tedy rozhodně. Zvlášť když vydávají další díl Tima Weavera ( již přečteno :D) a Steva Robinsona. Nemůžu ani dospat a odpočítávám dny  jeho zrození :D Přiznejme si to, už je to celkem nemoc být takto závislý, ale v mém případě by nepomohla ani sebelepší odvykačka. Následně po knize Mé jméno je Nikdo jsem šáhla po další novince Nebudete se bát ničeho zlého. Patří-li i tato kniha mezi další pokořitele kvalitních a zajímavých knih se dozvíte o kousek dál…


Rodina Masonova byla navzdory jakýmkoliv snahám vždy středem pozornosti svého okolí. Jejich netypické životy a především živobytí by i dnes natož v minulém století vyvolávalo velké pozdvižení. I když se manželé Masonovi snažili pomoci druhým, opomíjeli potřeby svých vlastních dcer, jenž opovržlivé pohledy, šuškání ve škole a urážlivé články nesly nejhůře. Jednoho mrazivého a zasněženého večera vytáhl celou rodinu uprostřed tmavé noci jediný telefonát z jejich teplého obydlí. Nikdo z nich netušil, že cesta, která je čeká, bude jejich poslední. Manželé Masonovi byli zavražděni v blízkém kostele a jedna z dcer Sylvie vážně zraněna.

O několik trýznivých měsíců později se musí sestry spoléhat jedna na druhou a v těch nejtěžších chvílích spoléhat jedna na druhou. Což jak se zdálo, nebylo zas tak lehké, pakliže starší ze sester Rose odmítala jakkoliv ulehčit život své mladší sestřičce. Ta se rozhodne na vlastní pěst pátrat po skutečných motivech vraždy rodičů. Je si jistá, že tajemství smrti sahá hluboko do potemnělé rodinné minulosti, ve které byla Rose pro své chování umístěna do nápravného zařízení a rodiče se zabývali případem kruté panenky Penny a posedlé dívky jménem Abigail. Kdo za vraždami stojí, jestliže vrah odsouzený za mord v kostele možná ani není skutečný vrah?


Po přečtení anotace jsem moc nevěděla co očekávat, ale ohlasy kolem mě začaly říkat to samé. Perfektní duchařina. Kdo mě zná a kdo čte můj blog, tak chápe, proč jsem se o knihu přihlásila a musela ji mít ve své knihovně. Duchařina je nejen lákadlem celé knihy, ale zároveň také jejím prokletím. Suma sumárum se žádné famózní duchovno nekoná a pakliže si autorka myslela, že těch pár vět stačí k tomu, aby propagovala příběh jako duchařskou novinku, měla by si přečíst například Pamatuji si vás všechny nebo Smršť. Samozřejmě to nedávám za vinu nakladatelství, každý má jiný vkus a jiný pohled na danou věc.

Netypické vyprávění mladičké Sylvie se místy proplétá natolik, že chvilku přemýšlíte, o čem mluví tentokrát. Patřím k milovníkům flashbacků. Zvlášť pakliže odkrývají hrůzné kouty minulosti, které stojí za vzniklou událostí. Nejsem bohužel milovník flashbacků zasahující do děje v průběhu děje jiného. Dovolte mi vysvětlit. Mladičká Sylvie řeší se svoji sestrou poslední hádku, která nastala a uprostřed jejich dohadů se Sylvie vrátí do minulosti, jaké to bylo, když ještě rodiče žili a jak se vše blížilo k onomu osudnému dni. Nevím, jestli to dokáži náležitě vysvětlit. Pointa toho všeho je, že těchto skákavých momentů je v knize tolik, až mi přišlo, že čtu úplně jinou knihu, než jsem měla slíbeno.

Vše se k nám dostává prostřednictvím Sylvie a Ich-formy. Dětský naivní pohled na svět se zde krásně střetává s krutou a tvrdou realitou, jenž nutí do zamýšlení se nad sebou a světem. Díky tomu tak sledujeme její duševní a osobní posun.

Co musím uznat samotnému autorovi je vcelku překvapující rozuzlení závěru. Jestliže jsem měla určitě představy pro to, co se stalo, mohla jsem je spláchnout do záchodu. TO by mě totiž ani ve snu nenapadlo. Pamatujete si, jak celkem nedávno byly všude kolem Vás hashtagy Neprpozradtekonec? Tak v tomto případě by byly na místě také. Bravurní závěr, jenž vyrovnal veškeré mé pochybnosti o knize.

Zajímavý příběh s detektivními prvky, psychologickým rozborem a především kontroverzním tématem. Co více si může čtenář přát. Knihu doporučuji všem milovníkům záhad a překvapivých konců. Ačkoliv je kniha vyprávěna z pohledu náctileté, nenechte se zmást, Nebudete se bát ničeho zlého má do YA knihy poměrně daleko. Patříte-li k milovníkům filmu The Conjuring, kde záhad, stějně jako zde, vyšetřuje manželský pár, mohla by se Vám kniha zalíbit také. Ale pozor. Již od úplného začátku přistupujte ke knize s otevřenou myslí a s vědomím, že o duchovno tu zas až tak moc nejde. Vyhnete se zklamání a kniha se Vám poté zalíbí o mnoho více.




Knihu si můžete zakoupit ZDE.








Děkuji MYSTERY PRESS za další krásný recenzní výtisk a doufám, že se nebude zlobit, že v tomto případě není recenze tak nadšená :) 


Srovname.cz  
vám poradí, kde nakoupíte knihu 
nejlevněji.

Originální název : Help for the Haunted (2013)
Spisovatel: John SEARLES
Nakladatelství : MYSTERY PRESS,2017

Počet stran :432
Vazba : thriller, román,
Žánr : e-kniha
ISBN :978-80-88096-71-9


ANOTACE
DVĚ SESTRY. JEDNO TEMNÉ TAJEMSTVÍ… Jedné zasněžené zimní noci vezmou rodiče svou dceru Sylvii s sebou na tajemnou schůzku do nedalekého kostela. Zatímco dívka čeká v zaparkovaném autě, jsou její otec i matka za nejasných okolností brutálně zavražděni. Dospívající dívka, žijící po tragické události v péči starší sestry, se rozhodne na vlastní pěst zjistit, co se té osudné noci v kostele doopravdy stalo a kdo nese zodpovědnost za smrt rodičů. Během neúnavného pátrání se vrací do let předcházejících zločinu i do období těsně poté a postupně odhaluje temné a nelítostné události, které navždy změnily osud celé její rodiny, včetně jí samotné…

7 komentářů:

  1. Mě děsí ta duchařina, na tohle jsem strašpytel, tak si nejsem moc jistá, jak by mi to sedlo..

    OdpovědětVymazat
  2. Na duchařinu bych se nalákat nechala... Taky nemám ráda, když se knížka propaguje něčím co je tam opravdu jen okrajově.
    Jinak děkuji za připomenutí knížky, Pamatuji si vás všechny. Ta mi tu leží už přes rok a ještě jsem se do ní nepustila. :/ :D

    OdpovědětVymazat
  3. I když tvá recenze není plná nadšených ovací, přesto jsi mě nalákala (hlavně na ten konec) :D Jen mě mrzí, že tam té duchařiny nebude tolik, já si tu knížku koupila právě kvůli tomu :-/

    OdpovědětVymazat
  4. Musím se pousmát nad tím, jak jsi recenzi napsala. Rozumněj, už jsem si říkala, že to nebude nic pro mě, ale ten závěr recenze mě dost nalákal, takže musím nad původním zavrhnutím knihy ještě popřemýšlet, a zároveň si to podala jako autor podal knihu samotnou. (Soudím dle tvé recenze.)
    Nehážu titul za hlavu možná se k němu někdy dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Výborná recenze :) Na knihu jsem měla velký zálusk a stále mám, jen je škoda že to není čistokrevná duchařina :) Pamatuji si vás všechny se mi totiž moc líbila a ráda bych objevila podobnou knihu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ta kniha mě láká už svým názvem. A překvapivý konec? O-ou. Já jsem švorc! Co mi to děláš! :D

    Gabux

    OdpovědětVymazat