čtvrtek 24. srpna 2017

Nevěra, rodinný rozvrat či touha pomoci? - Zlo jako alibi - Eva a Jiří HOUSEROVI



Zlo jako alibi vydalo nakladatelství MOBA v rámci Původních českých detektivek, jenž se opět stávají častějším obyvatelem v mé skromné knihovničce. Kniha nese rukopis manželů Houserových a ukrývá v sobě celkem jedenáct krimipovídek vyprávějících o lidech vydávající se cestou zločinu. Když pominu lákavou anotaci, tedy alespoň pro mě, zaujala mě v tomto případě i obálka navzdory tomu, že tato zelená edice poměrně často neoplývá přílišnou nápaditostí. Nerada bych popisovala každý příběh zvlášť, to byste už opravdu neměli žádný důvod knihu číst, a tak v tomto případě přeskočíme popis knihy samotné a vrhneme se rovnou na její plusy a mínusy…..



Velkým plusem celé knihy je 224 stran rozdělených do jedenácti kratších příběhů. Pakliže vydělíme počet stran příběhy, na každý z nich spadá asi dvacetistránková story, což musíte sami uznat je naprostá pohoda. Vlastně je to taková pohoda, že nic lepšího k vodě neseženete. Příběhy můžete přeskakovat dle libosti, odcházet od knihy poměrně v krátkých intervalech, například budete-li se chtít v tom teple svlažit…

Nepatříte-li k náročnějším čtenářům a právě v těchto převelice horkých dnech hledáte spíše to něco, u čehož nebudete muset skoro vůbec přemýšlet, je kniha manželů Houserových to pravé ořechové. Krimipovídky jsou napsány opravdu jednoduchou češtinou a žádné zádrhele či pisatelské ozdůbky zde nenajdete. Chvílemi mi vlastně přišli jako vyprávěné historky u společného táboráku.
Co příběh to nová situace a nové hlavní postavy. I tak mi přišlo, že autoři se například při vymýšlení jmen moc nepozastavovali. Jinak si totiž nedokáži vysvětlit shodu příjmení MALÁ v první i druhé povídce.  Nebo opakování jmen Hana, Petra a Veruna. Věřím, že v kalendáři je plno dalších a mnohem originálnějších jmen než jsou zrovinka tyto.

Jednotlivé povídky neskrývají žádné tajemství ani překvapení. Většina z nich je už od první stránky jasná a autoři se ani nesnaží prvotní odhalení zahalit. Možná to bylo cílem, možná ne. Tak či tak čtou se rychle, svižně a bez zádrhelů. Nejslabší z příběhů pro mě byl Do krimu? Už nikdy!, jenž se mi jevil prostě nudný. Hlavní myšlenka pěkná, ale přesto byla nedotáhnutá do konce.

V případě knihy Zlo jako alibi stojí za zmínku také poutavá obálka muže se smaragdovýma očima. Z celé řady je to jedna z nejhezčích fotek, které tato edice kdy použila. Nemyslím si, že je to úplně něco, co bych si spojila s názvem knihy, nicméně i tak se mi líbí. Možná je to těma očima nebo pohledným mužem. Těžko říci. 

Jak jsem už psala, hledáte-li knihu k odpolednímu odpočinku, k vodě nebo si rádi přečtete pár stránek u kávy po náročném dni, úklidu nebo třeba při vaření jako já, je Zlo jako alibi tou správnou volbou. Knihu bych ovšem nedoporučila náročnějším čtenářům, jenž si rádi u knihy zapřemýšlí a filosofují.




Knihu Zlo jako alibi můžete zakoupit přímo ZDE.






Děkuji za poskytnutí recenzního výtisku ideálního k letnímu čtení:)


Srovname.cz  
vám poradí, kde nakoupíte knihu 
nejlevněji.
Spisovatel: Jiří a Eva Houserovi
Nakladatelství : MOBA,2017

Počet stran :224
Vazba : vázaná
Žánr :
detektivka, česká literatura
ISBN :978-80-243-7620-2


ANOTACE

Nevěra, rodinný rozvrat, zrada, touha po moci a bohatství, psychická porucha, a další okolnosti mohou odstartovat lidské tragédie. Jedenáct krimipovídek vypovídá o lidech, kteří v době nedokázali zkrotit zlo a vydali se na cestu zločinu. Bylo možné jim v tom zabránit?

7 komentářů:

  1. Obálka mě moc nezaujala, ale nelze soudit jen podle toho. Děj nezní tak špatně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to prostě průměr :D Ale co se týká obálky v porovnání s předešlými je to nebe a dudy, vážně :D

      Vymazat
  2. Musím souhlasit s výše napsaným, kdybych na knihu jen tak narazila někde v knihkupectví, pravděpodobně bych ji nevěnovala sebemenší pozornost, ale po přečtení tvé recenze nad ní budu uvažovat! :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to já byla poprvé nadšená z obálky, protože jinak celkově jdou zelené obálky mimo mě :D

      Vymazat
  3. Katy, musím se přiznat, poslesní dobou se u tebe vůbec nechytám :(
    A opět tahle kniha, nebude nic pro mne.
    Tak třeba příště ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevadí, já te´d čtu poměrně různorodé knihy :D Už se ale pomalu vrací ke svým detektivkám, severským detektivkám :D Tak snad se brzy chytneš :)

      Vymazat
  4. Obálka mě osobně vůbec nezaujala a po knize bych nesáhla, ale podle toho co popisuješ, tak jsem na vážkách, jestli bych po ní šáhla nebo ne.

    Gabux

    OdpovědětVymazat