čtvrtek 2. listopadu 2017

Pod tlapkou : Za zavřenými dveřmi - B.A.Paris


Ráda bych začala pozdravem všem příznivcům, kteří mi zůstali i po delší odmlce věrní. Ano nevíte, jakou radost by to udělalo. Nicméně některá z Vás možná zklamu. Stále se oficiálně nevracím k psaní recenzí, protože veškerý můj čas pohlcuje psaní diplomové práce (také z oblasti čtenářství) a státnice. A tak jsem se rozhodla pro občasnou rubriku s názvem Pod packou! Tyto články budou připomínat předešlé recenze knih, ale nenajdete zde žádné nové vytvořené fotky, dlouhosáhlé popisky knih a další. Jde mi především o předání vlastního názoru na horkou novinku či zajímavou knihu. No jsem sama zvědavá, jak to bude fungovat a tak nebudu prodlužovat a jdeme rovnou na první horkou novinku.

Nemohla jsem totiž odolat a do své čtečky stáhla anglickou novinku autorky B. A. Paris, která se svým prodej stává bestsellerem roku. Psychologický thriller z nakladatelství Motto se na naše pulty dostal na přelomu srpna/září a nyní Vám ráda přinesu svůj pohled na knihu.

Dokonalé manželství nebo dokonalá lež? Pro mnohé z nás není víc frustrující, než se seznámit s nejdokonalejším párem pod sluncem. Krásný manželský pár, velký dům, nechutné množství peněz a přehršel lásky. No a přesně jeden takový se stává hlavní rolí tohoto thrilleru. Seznamte se s manžely Jackem a Grace. On úspěšný právník, který doposavad neprohrál ani jeden případ. Ona obyčejná žena, která pro svého manžela zanechala práce a chystá se starat o svoji sestru Millie, která se narodila s Downovým syndromem. Všichni jim závidí a rádi by si s nimi vyměnili svoje místo. Jenomže co když je jejich společenský život jedna velká lež a pod vší tou rouškou lží se skrývá hrůzostrašné tajemství.

Za zavřenými dveřmi je poměrně kraťoučký psychothriller rozepsaný na 264 stranách a díky častému střídání kapitol je hravý, svižný a udrží čtenáře v napětí až do konce. Kapitoly se zde střídají na základě toho, zdali čteme o tom co se děje teď nebo naopak se událo před současností. Přiznám se, že jsem byla ze začátku lehce zmatená, proč si autorka vybrala zrovna takto zvláštní členění, ale za chvíli jsem byla tím nápadem tak pohlcena, že veškeré obavy se rozplynuly jako pára nad hrncem.
Přestože kniha na databázi knih získala prozatím krásných 88% procent, najde se ne poměrně malé množství zklamaných čtenářů. Velký problém shledávám v chování hlavní protagonistky Grace, Millie a rychle ukončeného závěru.

Podíváme-li se prvně na Grace, věřím, že je pro mnohé těžce pochopitelné její naivita a pasivita v průběhu příběhu. Mnohdy jsem si i já říkala, proč prostě nešla na policii, někomu něco neřekla. Zpětně si ale říkám, že neměla šanci. Jack měl promyšlený každý krok a nedokáži si představit, jakou jinou možnost Grace měla.

Já shledávám největší problém ve vzorci chování sestry Millie. V mém okolí se nachází několik lidi právě s Downovým syndromem a jejich chování je velice rozdílné a možná z toho důvodu jsem chvilku nevěřícně kroutila hlavou nad průběhem děje.

Uspěchaný či dokonce nepromyšlený závěr je poslední dobou největším problémem mnou čtených knih. Především se mi to zdává u dnešních bestsellerů. I zde musím souhlasit s názory dalších čtenářů, kteří byli koncem zaskočeni. Autorka se snažila o gradaci a ta se celkem i povedla, nicméně nevěřím tomu, že by tento způsob vyvrcholení prošel bez jakýchkoliv pochyb policie.

Přesto i přes několik malá výtek se mi kniha líbila a za jeden den bylo doslova po ní. Svižnost, jak už jsem psala, knize opravdu nechybí a střídání přítomnosti s minulostí tak nepůsobilo rušivým dojmem. Ba právě naopak. Druhý den po dočtení knihy jsem dokonce pocítila lítost nad tím, že mám knihu už dočtenou a nezačtu se do dalších událostí. Za zavřenými dveřmi není sice nejlepší psychologický thriller, ale doporučuji ji každému vášnivému čtenáři :)




Thriller, který ohromil svět, vás přinutí pozorněji sledovat dokonalé páry kolem vás. Dokonalé manželství, nebo dokonalá lež? Páry, jako jsou Jack a Grace, musíte obdivovat, ať chcete nebo ne. On dobře vypadá a umí vydělat peníze, ona je elegantní a šarmantní. Skoro je vám líto, že se s ní nemůžete spřátelit a poznat ji o trochu víc. Oni dva jsou totiž pořád spolu. Taková láska! Pak si ale uvědomíte, že Grace nikdy nezvedne telefon, že nepřijímá žádná pozvání, pokud není pozván i její manžel. A jejich ložnice má zamřížované okno


Originální název : Behind Closed Doors (2016)
Spisovatel: B.A.Paris
Nakladatelství : MOTTO, 2017

Počet stran :264
Vazba : e-kniha
Žánr :
pro ženy, thrillery
ISBN :978-80-267-0878-0

7 komentářů:

  1. Jsem ráda, že jsi se vrátila alespoň takto v občasné rubrice :-)
    Co se týče knihy, tak mám podobný názor jako ty, přečtená byla hned, díky skákání z minulosti do přítomnosti měla slušný náboj, ale konec byl celkem nedotažený.. S Downovým syndromem nikoho neznám, tak netuším jak velké rozdíly v chování těchto lidí jsou, nicméně pro mě byla Millie hrdinka :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem ráda, že jsi se vrátila alespoň takto :) Mě také dost pohlcuje čas psaní diplomky, takže si tu umím představit :) Tato kniha vypadá dost zajímavě, v poslední době jsem měla štěstí na dobré psychothrillery :)

    OdpovědětVymazat
  3. Přeji hodně štěstí u státnic a ať ti psaní diplomové práce jde od ruky. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já tedy musím říct, že mě kniha docela nadchla, byť rozhodně souhlasím s uspěchaným koncem a taky si myslím, že by se v tom policie šťourala. Nadchl mě ale spád a hlavně atmosféra, kterou si kniha udržela po celou dobu. Poslouchala jsem jako audio a opravdu mohu jen doporučit :)
    Měj se krásně, Katy a hodně štěstí se školou :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tahle knížka mě zaujala, ale nějak se k ní nemůžu odhodlat... Snad se k ní jednou dostanu, každopádně super recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem ráda, že jsi se zase alespoň trochu vrátila! Myslím, že tohle zrovna nebude knížka kterou bych si musela přečíst, ale děkuju za tip. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Vítej (aspoň na ten okamžik) zpět. Já patřila mezi nadšence, ale je možné že právě jen díky tomu, že těch knih tohoto žánru nemám za sebou ještě tolik.

    OdpovědětVymazat